اخبار روزاقتصاد

جشن “ژوئیه بدون پلاستیک” با NFT های Tezos و هنر | نظر

جشن “ژوئیه بدون پلاستیک” با NFT های Tezos و هنر | نظر

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله crypto.news نیست.

از زمان عرضه اولیه سکه در سال 2017، بلاک چین Tezos دارای به دلیل بهره وری انرژی و هزینه کم، مورد علاقه دنیای هنر شوید. هنرمندان هوش مصنوعی، از جمله رفیک آنادول، یک هنرمند رسانه ای مشهور بین المللی، کارگردان و پیشگام در زمینه داده و زیبایی‌شناسی هوش ماشین، از تزوس برای اجرای تراکنش‌های همتا به همتا و استقرار قراردادهای هوشمند استفاده کنید. این توکن در صرافی های رمزنگاری به عنوان Tezos (XTZ) فهرست شده است.

علاوه بر اینکه بخشی از هنر بازل از سال 2021 و همکاری با گالری محیطی Serpentine Arts Technologies از در سال 2023، در طول این جولای بدون پلاستیک، برای اولین بار، بلاک چین Tezos بخشی از Ribela Love Nature، یک رویداد تکنوی پایدار و روباز هنر و موسیقی است که شامل بیش از 100 اثر هنری مختلف از بیش از 30 هنرمند تجسمی است. بیش از 20 اثر هنری NFT برای فروش، و موسیقی در بیش از 15 اجرای زنده و مجموعه دی جی.

ژوئیه بدون پلاستیک توجه را به تأثیر ضایعات پلاستیکی در طبیعت. کمپین “ژوئیه بدون پلاستیک” در سال 2011 در استرالیا آغاز شد تا توجه را به مشکل جهانی جلب کند. زباله های پلاستیکی که مشکلات جدی برای حیوانات، طبیعت و سلامت مردم ایجاد می کند. این کمپین برنده جوایز، ابتکار کلیدی بنیاد بدون پلاستیک است، که در جهت چشم اندازی از دیدن جهانی عاری از زباله های پلاستیکی، به عنوان جزئیات در “گزارش تاثیر 2023.”

کمپین جولای بدون پلاستیک در پذیرش اولین معاهده پلاستیک، که توسط 175 کشور در نشست برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) در نایروبی در سال 2022 حمایت شد. کمیته مذاکره بین دولتی UNEP در مورد آلودگی پلاستیک هنوز در حال مذاکره درباره شرایط این معاهده است، بنابراین می تواند در اسرع وقت در سال 2025 اجرا شود.

نمایش‌های هنری ماه جولای رایگان من برای جلب توجه به آسیب آلودگی پلاستیکی بر حیوانات دریایی در دو موزه برگزار می‌شود:

  1. موزه تاریخ پاتنم—آبهای شفابخش اثر سلوا اوزلی
  1. موزه دریایی هاور دو گریس—خرچنگ های آبی مودی اثر سلوا اوزلی

مقیاس کردن Tezos

به موازات شرکت در رویداد تکنو پایدار، Tezos X vision نیز اعلام کرد یک پیشرفت قابل توجه در اکوسیستم Tezos: معرفی Jstz (تلفظ “عدالت”)، یک مجموعه هوشمند با پشتیبانی از جاوا اسکریپت که مقیاس‌بندی شده و Tezos را به یک پلتفرم بلاک چین قابل همکاری و یک بک‌اند ابری مبتنی بر بلاک چین OP برای همه تبدیل می‌کند. انواع برنامه های کاربردی 

مقیاس‌سازی ابزار بلاک چین برای پذیرش گسترده بسیار مهم است. به هر حال، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین بلاک چین بی فایده است اگر مردم کاری برای انجام دادن نداشته باشند یا جایی برای رفتن از آنجا نداشته باشند. و آنها فقط در صورتی این چیزها را خواهند داشت که شخصی آنها را روی Jstz بسازد، یک مجموعه L2 که بر روی Tezos ساخته شده است تا به توسعه دهندگان اجازه دهد از جاوا اسکریپت و منابع وسیع آن مانند APIهای جاوا اسکریپت، ابزارهای JS آزمایش شده در نبرد، npm اکوسیستم، و کتابخانه هایی با بهترین مزایای web3، با هویت داخلی، کیف پول و پرداخت Jstz GitHub. 

مقررات گزارش مالیاتی NFT نهایی شد

در 28 ژوئن 2024، وزارت خزانه داری ایالات متحده و سرویس درآمد داخلی ایالات متحده صدور مقررات گزارش نهایی کارگزار دارایی دیجیتالی که گزارش کارگزاری را برای صرافی های متمرکز و ارائه دهندگان کیف پول میزبان الزامی می کند و قوانین گسترده ای را ارائه می دهد که بر اساس آن تراکنش های دارایی های دیجیتال، که شامل NFT ها می شود، در ایالات متحده گزارش می شوند. با این حال، قوانین مربوط به امور مالی غیرمتمرکز و کیف پول‌های بدون میزبانی را کنار گذاشت زیرا همچنان به بررسی 44000 نظر برای آژانس ادامه می‌دهد. عملیات Defi و ارائه دهندگان کیف پول غیر میزبان باید منتظر قوانین خود در اواخر سال باشند.

مقررات نهایی برای تراکنش‌هایی که از سال 2025 شروع می‌شوند اجرایی می‌شوند و کارگزاران دارایی دیجیتال را ملزم می‌کنند که از سال 2026 بر اساس هزینه توکن‌های مشتریان نظارت داشته باشند. آنها همچنین باید فایل 1099-DA مانند پسرعموهای شرکت سرمایه گذاری سنتی آنها، با آستانه سالانه 600 دلار در NFT قبل از نیاز به گزارش درآمد حاصل می شود.

مقررات نهایی به پلت‌فرم‌های NFT شفافیت لازم را در مورد تعهدات گزارش‌دهی آن‌ها ارائه می‌کند و در عین حال شفافیت را برای مالیات‌دهندگان هنرمندان و IRS در هنگام تشکیل پرونده و رعایت مالیات ایجاد می‌کند. همچنین گامی اساسی در رفع شکاف مالیاتی تخمین زده شده 50 میلیارد دلاری ارز دیجیتال است و به دارایی های دیجیتال مشروعیت بیشتری می بخشد. اکنون هنرمندان می‌دانند که برای فعالیتی که با پلتفرم NFT واسطه دارایی دیجیتال انجام می‌شود، چه چیزی را باید گزارش کنند، و IRS می‌داند که در اظهارنامه‌های مالیاتی چه چیزی را باید ببیند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا